Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

söndag, mars 19, 2006

Mjau!


Jag är nöjd!

Hur många dagar har man inte velat vakna upp och tänka att man är nöjd. Nöjd för att man har en bra familj. Nöjd för att man har mat och tak över huvudet. Nöjd för att man älskad för den man är. Imorse vaknade jag upp och tittade mig själv i spegeln och sa "Jag är nöjd!"

Sol! idag var det otroligt soligt och fint ute. Jag satt ute en stund och solade, myste och lyssnade på fåglar och droppande istappar. Det kändes som vår. Sen åt jag Taco till frukost. Tillåt mej att bryta mot normerna och göra vad jag känner för. Eftersom att solen lyser rätt in i mitt rum har det varit förbaskat varmt. Jag har gått omkring i bikini och pyjamas shortsen hela dagen nästan :) Kan de bli bättre?

Dagen började som sagt väldigt bra. Sen kom bandyfinalen. Jag visste på nått sätt att bajen skulle förlora. Hammarby den ständiga tvåan :/ Och så var även fallet idag. Men med 4st bortdömda mål känns allting mycket mycket surare. Fuck! Men jag tog en kaka och stampade ner till mitt hus.

Jag borde verkligen städat och pluggat idag. Jag är nog en av de människor ni oftast hör säga. "nej, nu ska jag gå och städa...hörs sen!" Sen går det ett par timmar och jag har fortfarande inte fått nånting gjort. Jag trodde att de handlade om att jag satt för mkt vid datorn, men nej! Jag lämnade datorn avstängd och försökte mej på att städa. Det resulterade i att jag istället såg på tv, filade naglarna, pratade i telefon eller bara satt och stirrade i gamla tidningar från 1998. Så nej, jag har inte städat den här helgen heller.

Jag har ont i magen! Jag vet vad det beror på men hypokondrisk som jag är lägger jag mig gärna med huvudet i mammas knä och säger att jag säkerligen fått blindtarmen eller någon annan sjukdom med dödlig utväg. Allt för lite tröst och medlidande.

Jo föresten, för er som följer bloggen så vill jag bara meddela att jag klarade av tetris spelet. Lite tack vare Tinnas förklaring att man faktiskt kan vända på bitarna. Tack för tipset Tinna!

Dagens grattis: Robin [ Världens bästa Robin fyller 20år idag och man kan inte säga grattis för många gånger ]

Dagens godis: Geléhallon [ Ja, jag erkänner. Jag har vart och norpat en handfull ur mammas godis skål. ]

Dagens wannabe: Folk som mimar till kända låtar, spelar in sig själv med webcam och lägger upp på nätet. [ What's the deal?? http://www.googleidol.com/ ]

Dagens färg: Rosa [ Det ska inte vara vilken rosa som hellst, de ska vara sån där fin rosa färg som Matte har på sin bowlingtröja ]

Dagens naken-Janne: Streakaren som sprang in på plan under bandyn [ Klockren kille, Heja bajen! http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,795659,00.html ]

1 Comments:

  • At 8:10 em, Blogger Kim said…

    Du är söt!

    Jag har också ont i magen, men det är nog ingen blindtarm.
    puss

     

Skicka en kommentar

<< Home