Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

torsdag, mars 16, 2006

Borås


När man ska träffa en massa nya människor för första gången kryper alltid en känsla av nervositet upp inom en. Man förväntar sig tunghäfta, svettningar och skakiga ben, och rädslan för vad de andra ska tycka gör sig påmind. Dessa känslor ville aldrig infinna sig när jag den 10mars steg av bussen i Borås för att träffa Tinna, Matte, Danne och Pernille. Inte ens lite handsvett studsade fram och gjorde mig påmind om att vara nervös.

Det var som att människorna som nu stod framför mig alltid hade funnits och varit en del av mitt liv. Redan efter 5 minuter visste jag att den här helgen skulle bli oförglömlig.

Allting började kalas. Vi gick in till stan för att besöka Ica och systemet. Med klirrande kassar och glada miner gick vi hem till Tinna för att börja med mat och sluta upp med Erik som med bil var på väg hem till Tinna.

Maten var god! Taco! Alltid en partyhöjare ;) :D Efter maten var det dags att göra sig iordning för att lite senare ta en titt på Borås nattliv.
Det var klockrent! Hehe med en bar som tar 19kr för öl och cider, vinner man lätt Idas hjärta ;) :D

Lördagen präglades av trötthet. Huvudet var lite tyngre än vanligt och kroppen var rätt mör och sliten. Det var alltså dags att vila sig iform inför kvällens bowling. Jag tror Erik lyckades bäst med det, för han krossade oss andra. En stor eloge till söte herr brantedal :D
För mig gick det sämmre, men jag skyller på dåligt oljade banor och lösnaglar. *tihi*

Efter bowlingen promenerade vi hem till Tinna igen, för mys, dricka och kortspel. Joppe poppe var med oxå =) Han hade slutit upp och spelat bowling med oss och han är precis lika go som alla andra :)

Sen kom söndagen. Helt plötsligt var det dags att lämna alla och åka tillbaka till verkligheten. Tiden går fort när man har roligt :(
Jag sov hela bussresan hem till sthlm och på centralen kom pappsen och hämtade mej.

Jäklar vilken helg det var!! Synd att inte Ania kunde komma, men det kommer fler gånger, det måste det göra!
Vänner för livet!!??! Oförglömliga ögonblick, helvete va goa ni är!

Saknar er massor! Tinna, Erik, Matte, Danne, Joppe och Pernille!
Det här är kärlek! Love you guys!

Säger som brushan... Smell you later!! ;)

LOVE!

/Ida

1 Comments:

  • At 5:27 em, Blogger matte said…

    Kärlek till dig också Ida, Mest kärlek! <3

     

Skicka en kommentar

<< Home