Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

lördag, januari 07, 2006

Guldbröllop, foton och världens goaste frukostflinge-familj! 6/1 2006


Det är alltid svårt att förklara för andra hur mycket min familj betyder för mig. Det är även svårt att förklara hurdan min familj är, men jag brukar ofta kalla oss för frukostflinge-familjen. Vi är en sån där familj som äter frukost tillsammans precis som i kellogsreklamen, löser melodikrysset på lördagmornarna och alltid äter middag tillsammans.
Igår var en mycket speciell dag för mig och min familj, mormor och morfar firade nämligen guldbröllop. Det var alltså 50år sedan mormor och morfar tågade hand i hand fram till altaret. Det är väldigt fantastiskt när man tänker på det, tänk att dom vart gifta så länge men fortfarande utstrålar så mycket kärlek och glädje. Vi som till största del har fått vart med och delat deras glädje är familjen Tornberg - Sjögren och familjen Ellmark-Tornberg. Det finns en gränslös kärlek från min sida till min mormor, morfar, mamma, pappa, kusiner, moster, ingift morbror etc.
Nå i varje fall, vi firade med god mat och presenter. Presenterna hade morfar köpt till oss barnbarn. Vi förklarade att de var dom som skulle få presenter, men så tyckte inte morfar. Men det bästa av allt på hela dagen var nog bildspelet som min kusin gjort tillsammans med sin pojkvän och lite hjälp av övrig familj. Bildspelet hette "Scener ur ett äktenskap, följ med på en 50-årig sann saga" Det var de finaste jag sett, de hade tagit blandade foton från blandade årtionden och tårar föll på mina kinder när jag såg det hela. Mormor och Morfar var rörda och satt och höll varandra i handen. Jag vet, det här blev som en hyllning. En hyllning till min familj, den familj jag inte skulle byta bort för allt i världen.

Tack för att ni finns frukostflinge-familjen, min kärlek till er är gränslös!

1 Comments:

  • At 12:47 em, Blogger maja said…

    Hej
    Jag hamnade på den här sidan när jag sökte efter guldbröllop på google. Vi ska spela in ett program för kanal 5 och letar efter två gäster som vill medverka. Det ska vara ett par som har varit gifta i halva sina liv och fortfarande är aktivt kära. Ring gärna mig för mer information om du tror att dina föräldrar skulle passa och vara intresserade av det här.
    Mvh
    Maja Ödmann
    08-4597422

     

Skicka en kommentar

<< Home