Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

onsdag, december 21, 2005

Idas snälla onsdag =) 21/12 2005


Idag tror jag att de var min snälla onsdag =)
Eller jag vet inte om jag var speciellt snäll, men jag har tänkt med hjärtat idag. Dagen började ganska dåligt med att jag vaknade på tok för sent och fick stressa till bussen, men det gjorde inte speciellt mycket för jag han ändå til julavslutningen. Julavslutningen var ganska bra måste jag säga. Några av skolans band uppträdde med bla. Iron maiden och Destinys child låtar och sen kom rektornas jultal som i år var förhållandevis kort.
Efter julavslutningen tog jag min underbara Kippie i handen och studsade till Södertappens blodcentral. Där åt vi mackor utav bara sjutton och sen var det dags att gå in och lägga sig på sängarna för att ge blod. Ett stick i armen och 4,5dl blod senare lunkade vi bort och fikade lite mer. Inte nog med att man gör en god gärning när man ger blod, så får man även presenter. Presenten man får välja själv, jag valde en ko och så fick man en alladin hjärtan ask. Idas goda gärningar slutade inte här, utan jag tog tunnelbanan till Gullmarsplan för att hälsa på syster där hon jobbade med att packa julkartonger. 1½ timme blev besöket och under den tiden volontär arbetade jag, allt för att syrran skulle få gå hem och vila lite tidigare än planerat.
Nu är jag hemma igen och jag är fruktansvärt trött efter blodgivandet och kartong packandet. Inge fest blir det ikväll, för det fick man tydligen inte göra när man gett blod. Men jag kan ju festa vilken dag som helst, för nu är det äntligen jullov!!!!

1 Comments:

  • At 2:28 fm, Blogger matte said…

    Oj vad duktig du är då frugan! :) Är stolt över dig. Men du, festa inte för hårt på lovet va? ;) (L)

     

Skicka en kommentar

<< Home