Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

måndag, december 26, 2005

Jul, kusiner och nattliga samtal 26/12 2005


Det är alltid svårt att gissa hur julen kommer se ut innan man riktigt vet. Det här skulle bli min 18:e jul, och tidigare har ingen vart lik den andra. Min intuition sa mig att det här skulle bli en jul att minnas, en lugn och skön jul utan stress och måsten. Det finns nog ingen jul utan stress och måsten, även om min julafton liknade en enda stor och mysig myspys-dag med en massa mat och kärlek. Julafton firades med mamma, pappa och Jenny. Det var väldigt skönt att kunna ta det lungt och njuta av att vara med dom man tycker allra mest om.

Om julafton var lugn så var juldagen motsatsen. 8 på morgonen studsade vi upp för att hoppa in i bilen och åka de ca 20milen till mormor och morfar i Fagersta. Det är inte så att jag inte gillar att vara hos mormor, tvärt om. Men om julen blir det så stressigt med kusiner, julstök och julmat. Julafton hade vart helt snöfri och den stressiga minen på mitt ansikte ändrades under juldagen då jag upptäckte att snön faktiskt fanns hos mormor. Efter en heldag hos mormor och morfar var det dags att säga hejdå till Norrköpings kusinerna och åka tillbaka de 20milen till vår älskade huvudstad. Väl hemma kom tröttheten. Trodde jag skulle ha orken att gå ut, men icke, det skulle nu bli en lugn hemmakväll istället. Hemma kvällen blev längre än väntat p.g.a nattliga samtal. Men det gör inget, jag gillar att du ringde. För jag gillar dig! Halv 6, kröp jag frusen ner under duntäcket och somnade tänkandes på nyår.

Annandagen. På engelska heter annandagen Boxing day, jag har länge undrat varför, vet du?
Trots att jag gick och la mig så sent så kunde jag inte ligga och sussa bort hela dagen. Klockan 14 skulle kusinerna på pappas sida dyka upp, och detta var något jag verkligen sett fram emot. Alltid lika skoj att ses <3
Annandagen är en dag av sorg, ett år har gått sedan tsunamin svepte in och tog allt i sin väg. Jag tänder ett ljus och tänker. Ta vara på dagen, man vet aldrig hur morgondagen slutar.


En jul för familjen Sjögren firas i dagarna 3. Tre fantastiska dagar som alla har sin charm, för jag får ju tillbringa dem med personerna jag älskar, avgudar och beundrar.

Julklappsfronten var bra, fick de mesta jag önskat mig.
Högtalare, headset, underkläder, eight hour cream, skor, väska, presentkort, pengar mm

Tack alla som förgyller mitt liv! Ni är alla så förbaskat underbara och speciella... Försvinn aldrig, lämna mig inte ensam