Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

torsdag, december 22, 2005

Avokado, Henkell Trocken och Lukas julsångstolkning 22/12 2005



Imorse sov jag ut, ganska välförtjänt om jag får säga det själv. De senaste veckorna har varit väldigt stressiga och påfrestande. Syrran hade gått till jobbet tidigt och ringde och väckte mig vid halv tio tiden och frågade om hon skulle köpa med sig någon god lunch hem till oss. Runt 11 kom syrran hem och hon hade köpt avokado. Jag älskar avokado, de är så himla gott. Efter lunchen var det dags att göra sig i ordning och skutta till jobbet. Idag var en sån dag då jag kände att de för en gångs skull inte skulle vara kul att jobba. Men min inställning ändrades så fort jag kom till jobbet, alla är så himla goa där =) Tysken, en av våra stammisar kom in vid halv 3 tiden med varsin flaska Henkell Trocken till oss tjejer. Hur snällt är inte det :O. Hehe för övrigt låter han som Verner och Verner. På tal om Verner och Verner så var dom även ett skäl till att dagen vart så skoj. Verner och Verner sjunger kanske som bekant låten "vår julskinka har rymt" en låt som spelades på våran CD spelare lite då och då, och varje gång den kom blev Lukas och Kattis lite extra glada och studsade lite mer. Jag kanske ska tillägga att Kattis är gravid i 6månaden. Jag skrattade som en gris. Under hela dagen tolkade Lukas julsånger. Lukas är go han, han tycker att så länge man har med de 3 magiska punkterna:
  • Oj va kul det är med snö
  • Tomtefar är rar
  • Jag vill vara med min familj under jul och ah det mysigt och trevligt

Om man har med dessa punkter så kan vem som hellst skriva en julsång, även om man är halvt tondöv.

Jag skrattade sanslöst åt Lukas egna julsånger och det gjorde nog några av kunderna med.

Så här ser en dag på mitt jobb ut, och jag skulle inte vilja byta jobb för allt i världen. Nu är det dags för julstädning och mutätning =)