Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

tisdag, maj 23, 2006

Sluta våldta det svenska språket! 23maj 2006







Sluta våldta det svenska språket!











Känslan av att vara iaktagen är inte alltid så skrämmande som den kan låta. Jag såg att han tittade på mig när jag satt där ensam i den stora fåtöljen, drack mitt te och läste Paulo Coelhos Alkemisten. Det var en bra känsla. Hade jag velat och vågat finns möjligheten att jag gått fram och sagt hej, men min magkänsla sa ifrån. Nu gjorde jag som sagt inte det, utan satt kvar i mitt hörn och nöjde mig med att se honom i ögonvrån. Stockholms snyggaste cafebiträde? Jag vet inte, men känslan säger mig att jag kommer fortsätta att gå dit.

Jag ska sluta! Sluta misshandla och våldta det svenska språket i den här bloggen. Herregud, jag kan inte ens använda versaler, kommatecken och punkter ordentligt. Jag läser svenska C, muntlig och skriftlig kommunikation. Om min lärare såg min meningsbyggnad skulle han skämmas. Från och med nu ska jag göra honom stolt och vårda mitt språkliga arv. Alla behöver en nytändning och min kommer här och nu.

Jag har en aldeles egen teaterapa. Kim hade teateruppvisning/föreställning idag. Helt underbart och klockrent! Jag blir så stolt! Får jag följa med på din första Oscarsgala?

Blött, blött, blött. Det har regnat i Stockholm idag och mina fötter är kalla, blöta och frusna. Som vanligt gjorde jag ett fatalt misstag imorse när jag valde skor. På mina fötter har jag idag haft militärgröna tyg espandrillos. Vad tänkte jag med? Jag har minst 30par skor som passar bättre för detta väder, suck! Detta misstaget kommer att stå mig ganska dyrt. Skorna är blöta, trasiga och luktar blöt vovve. Attans bananas!

Det blev en ganska lång blogg. Kanske lite längre och lite mer uppdaterad än vanligt, men tappa inte hakan för det är förhoppningsvis så här den kommer se ut även i fortsättningen. Anledningarna är många, men den största beror på att pressen från skolan lyfts från mina axlar. Entusiasmen är på topp, humöret är strålande och stressen är ett minne blott.

Får se vad som sker under morgondagen. Kanske går jag tillbaka för att se Stockholms kanske snyggaste cafebiträde, kanske inte.

♥Ida♥

1 Comments:

  • At 8:46 fm, Blogger Kim said…

    Ida You are my angel *sjunger Celine Dion* Jag älskar dig hjärtat mitt.

    Klart du följer med det är ju för 17singen dig jag kommer tacka vem annars har trott på mig vad det en gällt?

    Älskar dig Sötboll.

    Puss Din Apa

     

Skicka en kommentar

<< Home