Så lite, men ändå så mycket...

Jag tröttnade på att drömma stort och leva litet så jag gav järnet för att leva min dröm.

torsdag, maj 25, 2006

"Ia, Ia ditta dä" 24maj 2006




"Ia, Ia ditta dä"









Underbara, underbara Clara. Tänk vilka intryck små barn kan göra på dig. Det är svårt att inte le när en 1,5åring sitter på ens veranda och säger och pekar att man ska sätta sig bredvid. För det var just det hon menade när hon med sitt jollrande sa "Ia, Ia ditta dä". Och Ia, det är jag.

Sol har det varit idag för omväxlingens skull, men fy sjutton hoppsan hejsan vad det har blåst idag. Inte världens bästa att cykla med kjol, den blåste upp o ner och hit och dit . Nu vet nog halva Tyresö vilken färg jag hade på underkläderna idag. Det gör dock inget, den bjuder jag på. Nu har jag vart tillräckligt svensk för idag och pratat tillräckligt om vädret.

Idag var det onsdag. Onsdag brukar betyda planering och "titta igenom veckan och helgen som kommer dag". Så vart det inte idag, jag hade glömt almanackan hemma och kunde därför inte göra det på bussen. Jag som älskar att planera. Jag tror att planering och veckoupplägg är min grej. Folk förknippar mig med min almanacka, rätt hemskt egentligen men jag trivs med ordning. Jag vill veta vad som händer nästa vecka, hur planerna för sommaren ser ut och vad jag ska göra i höst. För att citera ett gästbokinlägg "shit du tog planering till helt andra höjder". Ja, så är det nog, but hey, that’s me!

Jag höll på att köra på ett rådjur idag. Det var ganska läskigt, de borde se sig bättre för nästa gång. Jag menar de här var ingen oskyldig liten söt Bambi, det var en stort brunt trafikkaos med oskyldiga ögon. Jag gick inte på den blicken han gjorde mot mig och det var tur annars kanske jag hade cyklat i diket.

Torsten är borta den här helgen. Jag har en tendens till att sakna henne varje gång hon försvinner mer än ett dygn. Det är under dessa helger jag inser hur mycket hon verkligen betyder för mig. För att vara lite snäll ska jag städa och rensa hela vårt hus till hon kommer hem. Det behövs verkligen.

Nu är klockan snart 2 och mina msn-kontakter börjar svika mig. Kanske lika bra att jag följer deras exempel och tar mig mot sängen. Jag ska bara…

"When I lay my head on the pillow at night I can say I was a decent person today. That's when I feel beautiful."

♥Ida♥